Puhutaan kasvatuksesta -keskustelutilaisuus ke 9.10.2024, Vaasan Pääkirjastolla

Ke 9.10.2024 | Puhutaan kasvatuksesta! | klo 16.45–18.00 | Vaasan Pääkirjasto & Draama-sali, Kirjastonkatu 13 | Lapsiperheille | Vapaa pääsy

Tervetuloa puhumaan kasvatuksesta! Avoin keskusteluilta kaikille vanhemmille ja kasvatusasioista kiinnostuneille. Mitä on hyvä vanhemmuus? Mitä haasteita perheet kohtaavat 2020-luvulla? Kuinka kasvatamme lapsista itsenäisiä ja ajattelevia aikuisia? Tilaisuudessa myös yleisö saa osallistua keskusteluun, tarkoituksena saavuttaa hyvää pohdintaa ja käytännön kokemuksien ja esimerkkien jakamista.

Tilaisuudessa yleisön kanssa keskustelevat:

Jarno Paalasmaa
Jarno Paalasmaa on kasvatuskysymyksiin erikoistunut tietokirjailija, kasvatusvaikuttaja ja -tutkija sekä rehtori ja kahden kouluikäisen lapsen isä ja yhden isäpuoli.

Tanja Hietikko
Tanja Hietikko on maahanmuuttajien valmistavan luokan sekä vieraiden kielten opettaja lapsille, nuorille ja aikuisille. Hän on myös neljän teini-ikäisen äiti.

Mika Pietilä
Mika Pietilä on pitkän linjan nuorisotyön ja nuorisokasvatuksen ammattilainen ja toimii Vaasan kaupungin nuorisotoimenjohtajana.

Susanna Kotamäki
Susanna Kotamäki on hyvinvointia tukevien toimintatapojen erityisasiantuntija, psykoterapeutti, yliopisto-opettaja, väitöskirjatutkija, sekä neljän lapsen äiti ja yhden mummu.

Jani Muikku
Jani Muikku on aineenopettaja ja pappi, jolla on ollut vastuulla seurakunnan lapsi- ja perhetyö. Hän on lisäksi perhehoitaja ja viiden peruskouluikäisen lapsen isä.

Työpajat lapsille:
Keskustelutilaisuuden aikana kirjaston Matilda-tilassa on taidetoimintaa lapsille. Vesivärimaalaustyöpajaa vetää Vaasan Rudolf Steiner-koulu, ja Lorunen-työpajaa Vaasan kaupungin hyvinvointiyksikkö. Työpajat alkavat kello 17.00 ja 17.30. Lapset 4-7 v. voivat osallistua aikuisen kanssa, ja sitä isommat itsenäisesti.

Keskustelu ja työpajat ovat maksuttomia. Tervetuloa!

Tapahtuman järjestävät: Vaasan kaupungin kulttuuri- ja kirjastopalvelut ja hyvinvointiyksikkö, Pohjanmaan hyvinvointialue, sekä Vaasan steinerpedagogiikan kannatusyhdistys ry

Lähde: https://www.vaasa.fi/koe-ja-nae/kulttuuria-vaasassa-ja-seudulla/kulttuuripalvelut/lastenkulttuuritoiminta-vaasassa/latakko-lasten-kulttuuriviikot/

Jarno Paalasmaa
Kuvassa Jarno Paalasmaa